Følgende handelsbetingelser gælder alle tilbud, ordrer, salg og leverancer af hjemmesider, produkter og serviceydelser – med mindre andet er skriftligt aftalt mellem kunden og InternetService A/S.
Betalingsbetingelser
Alle priser fremgår af den til enhver tid gældende prisliste eller af et konkret tilbud udarbejdet individuelt mellem kunden og InternetService A/S. Alle priser angives i danske kroner og er eksklusiv moms, med mindre andet er anført. Der tages forbehold for ændringer i moms, skatter, afgifter, samt trykfejl eller ændringer i brochurer, skriftlige tilbud og øvrigt salgsmateriale.
For enhver opkrævning gælder det, at betaling er 8 dage netto. Dersom betalingsfristen overskrides, tillægges et rykkergebyr på kr. 100 pr. påmindelse samt morarenter ifølge renteloven. Efter tredje påmindelse vil sagen blive sendt til inkasso, og såfremt kunden har abonnement på webhotel og mailhotel, vil dette blive sat i bero og først sat i drift igen, når indbetaling er modtaget.
InternetService A/S forbeholder sig ejendomsretten til de leverede varer indtil hele købssummen inklusiv leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Ved produktion af hjemmesider kan InternetService A/S opkræve 25% af de samlede produktionsomkostninger ved projektets igangsættelse. Den resterende del af beløbet betales enten á conto ved månedens udgang eller ved projektets afslutning (når hjemmesiderne er tilgængelige via internettet).
Ønsker kunden at ophæve samarbejdet efter tidspunktet for accept af ordrebekræftelsen, skal dette ske skriftligt til InternetService A/S og så hurtigt som muligt. Kunden vil herefter blive faktureret for de omkostninger, som er afholdt i sagen.
Skulle kunden misligholde aftaler om levering af materiale til InternetService A/S eller ikke udvise aktiv deltagelse i et sagsforløb, vil opgaven blive sat i bero 40 dage efter aftalens ikrafttrædelse. Kunden vil herefter blive opkrævet et beløb svarende til de ydelser og produkter, som er leveret på det pågældende tidspunkt. Ligeledes vil det oprindelige tilbud blive annulleret og herefter alene blive brugt som vejledende pris i et eventuelt videre forløb.
Abonnement på webhotel og mailhotel
Ved oprettelse og drift af webhotel og mailhotel opkræves abonnement fra den dato, hvor enten hjemmesider eller e-mail under domænet er tilgængelige via internettet. Abonnementet opkræves herefter kvartårligt forud ud fra nedenstående perioder:
1. kvartal: 01.01.xx – 31.03.xx
2. kvartal: 01.04.xx – 30.06.xx
3. kvartal: 01.07.xx – 30.09.xx
4. kvartal: 01.10.xx – 31.12.xx
Første faktura vil blive korrigeret fra begyndelsesdatoen, således at der ikke betales for flere dage, end der bruges. Udsendelse af fakturaer sker på den første dag i abonnementsperioden. Eksempelvis vil opkrævning i 2. kvartal ske d. 1. april. Abonnementer fornyes automatisk.
Opsigelse kan ske en måned før udløb af et abonnement. Ved opsigelse af et abonnement skal kunden skriftligt kontakte InternetService A/S med angivelse af kundenummer og domænenavn.
Abonnement på OLO giver kunden adgang til at redigere egne hjemmesider via det udleverede licensnummer og nøglekode, mens der ved statistiske hjemmesider (uden OLO) gives adgang til serveren med hjemmesider via FTP. Kunden bør ikke overdrage brugernavn (login) og adgangskode (password) m.v. til webhotel, mailhotel samt eventuelt licensnummer og nøglekode til OLO – OnLine Opdatering – til anden part, med mindre kunden har indgået en skriftlig aftale med parten herom.
Kunden kan til enhver tid kopiere tekster og billeder fra sin hjemmeside og dermed flytte dette til anden udbyder. Materialet kan også leveres på CD-ROM til kunden mod timebetaling for support. Efter opsigelse og senere udløb af et abonnement vil kundens materiale blive slettet.
Drift af webhotel & mailhotel
Vi tager driften af vores server meget alvorligt. Derfor må et abonnement på webhotel og mailhotel alene benyttes til seriøse forretningsmæssige formål. Webhotel og mailhotel må ikke bruges til distribution af information, som krænker tredjemands rettigheder, er i strid med dansk lovgivning, indeholder erotisk eller racistisk materiale. Dette være sig i form af tekst, billeder, filmklip eller links til tilsvarende materiale.
Webhoteller og mailhoteller er overvåget, hvorfor eventuelle driftsforstyrrelser vil blive behandlet hurtigst muligt. Såvel planmæssige og uforudsete driftsforstyrrelser vil blive annonceret via internetservice.dk. Herudover kan kunden kontakte supportafdelingen på telefon 7027 8910 eller anvende vores info@internetservice.dk.
Der foretages daglig backup af alle data. Det påhviler dog kunden selv at have en kopi af egne filer m.v., såfremt det er kunden selv, der foretager vedligeholdelsen af disse. Backup anvendes alene i forbindelse med driftsforstyrrelser, hvorfor man som princip ikke kan bede om en backup af sin hjemmeside (f.eks. fordi man selv har slettet en fil ved et uheld), uden at bliver opkrævet timebetaling for support.
For elektronisk post (e-mail) gælder det, at kunden skal benytte en udbyder til opkaldsforbindelsen til internettet (f.eks. TDC, Telenor eller tilsvarende). Det påhviler også kunden at anvende denne udbyders udgående postserver (SMTP) til afsendelse af e-mail. Afsendelse af e-mail eller indlæg i nyhedsgrupper må ikke indeholde reklamer, med mindre modtagerne specifikt har bedt om dette. E-mails må ikke anvendes til SPAM (masseudsendelse af reklamer til unavngivne personer). InternetService A/S behandler kunders elektroniske post fortroligt. Kun enkelte medarbejdere hos InternetService A/S systemadministration har adgang til kunders postkasser, og disse vil kun blive åbnet på kundens forlangende ved f.eks. tekniske problemer hos kunden.
Support
Support i tilknytning til vores produkter og ydelser ydes uden beregning på e-mail. Derudover er det muligt at tilkøbe adgang til support pr. telefon. I abonnementet “OLO Business” er der, udover e-mail, inkluderet gratis telefonisk support alle hverdage i tidsrummet 9.00 til 16.00.
Support ved eventuelle driftsproblemer hos os er uden beregning uanset abonnementsform.
Domæner
Ved registrering af domæne må kunden ikke krænke tredjemands rettigheder. Kunden binder sig juridisk som ejer af domænet og hæfter dermed også for købet af domænet.
Produktion af hjemmesider
InternetService A/S tilstræber altid i produktionen af hjemmesider, at fremvisningen heraf sker med størst mulig hastighed. Hjemmesiden er inden aflevering til kunden kontrolleret for fejl, mangler og fejlreferencer. Hjemmesiden opbygges, så den passer til Internet Explorer 8.0 og derover samt skærmopløsninger i min. 1.024 x 768 pixels (mange farver).
Copyright & Credit
Ved produktion af hjemmesider fralægger InternetService A/S sig ansvaret for eventuel overtrædelse af ophavsret for materiale modtaget fra kunden, herunder tekst, billeder med videre. Koder, tekst, grafik og billeder fremstillet af InternetService A/S er underlagt lov om ophavsret og kan som udgangspunkt alene benyttes til brug på internettet. Eventuel brug af materialet til andre medier skal aftales med InternetService A/S.
Enhver hjemmeside produceret af InternetService A/S indeholder som standard en credit med teksten: Webproduktion af InternetService. Denne credit har et link til vores hjemmeside (internetservice.dk). Er hjemmesiden produceret via OLO, OnLine Opdatering, vil credit bestå af et ikon for OLO i 30 x 20 pixels med link til vores hjemmeside om OnLine Opdatering. I kildekoden til hjemmesiden fremgår det, at InternetService A/S har produceret hjemmesiden. InternetService A/S forbeholder sig ret til at henvise til kunden fra vores hjemmeside (under referencer) og i andre salgsmaterialer.
Garanti ved hardware & software
I særlige tilfælde tilbyder InternetService A/S salg af hardware og software. I denne forbindelse ydes der seks måneders garanti på hardware og i nogle tilfælde tre år (angives på faktura). Hardware eller software leveres på bestillingsadressen (på kundens regning) eller afhentes hos InternetService A/S. Der ydes kun garanti på varer med serienummer i henhold til faktura. Garantien dækker fabrikations- og materialefejl. Software leveres på de betingelser, som producenten af softwaren giver. Alene software i ubrudt emballage kan returneres.
Ved levering skal kunden straks foretage en undersøgelse af det solgte for hermed at kunne påpege eventuelle mangler eller fejl. Hvis kunden finder fejl eller mangler, skal dette straks skriftligt meddeles InternetService A/S med beskrivelse af, hvori manglen eller reklamationen består. Såfremt kunden har opdaget eller burde have opdaget manglen eller fejlen og ikke reklameret som anført, kan kunden ikke senere gøre sig manglen gældende. Det står dog InternetService A/S frit at vælge at afhjælpe manglen eller foretage ombytning. Garantien bortfalder, hvis manglen er forårsaget af kunden – eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, samt hvis serienummer er fjernet.
Konstateres en fabrikations- eller materialefejl efter garantiens udløb, kan InternetService A/S ikke gøres ansvarlig for dette men kan henvise til værksted. InternetService A/S friholder sig for ansvar af enhver karakter omfattende tab af kundens data.
Ansvarsfraskrivelse
Enhver ordre hos InternetService A/S modtages under forbehold af force majeure, herunder krig, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, strejker og lockout, svigtende forsyninger, ildebrand, beskadigelse af InternetService A/S’ udstyr, vores leverandørers produktionsapparat eller ved enhver anden begivenhed, som hindrer eller begrænser InternetService A/S’ muligheder for at levere.
InternetService A/S har i tilfælde af force majeure valget imellem at hæve handlen eller en del af denne eller at levere, så snart hindringen for normal levering er bortfaldet. InternetService A/S er i tilfælde af force majeure uden ansvar for ethvert tab hos køberen som følge af manglende levering. InternetService A/S forbeholder sig ret til at begrænse eller indskrænke de udbudte produkter eller serviceydelsers anvendelsesmuligheder på grund af drifts- eller sikkerhedsmæssige forhold.
Af sikkerhedsmæssige årsager forbeholder InternetService A/S sig ret til at skaffe sig adgang til kunders brugerdata. Sker dette, vil InternetService A/S’ medarbejdere være underlagt tavshedspligt. Al anden adgang til brugerdata kræver en accept fra kunden eller en retskendelse. InternetService A/S påtager sig intet ansvar over for indholdet, det være sig rigtigheden, lovligheden, lødigheden af de informationer, som kunden modtager eller afgiver via Internettet.
InternetService A/S kan ikke drages til ansvar for tab, hverken direkte eller indirekte, immaterielle krænkelser eller andre forhold opstået som følge af brug af information fundet på internettet. InternetService A/S kan ikke drages til ansvar for tab eller andre forhold opstået som følge af driftsforstyrrelser, systemnedbrud, manglende adgang til tjenester eller information på internettet. Dette gælder, uanset om den manglende adgang skyldes systemnedbrud, andre forhold hos InternetService A/S eller eksterne leverandører.
Tvister
Eventuelle tvister og uoverensstemmelser afgøres ved almindelig dansk domstol.
Ændringer i handelsvilkår
Ændringer i handelsbetingelser og priser vil blive varslet 3 måneder i forvejen direkte til kunden.
01.01.2010
Du kan også læse om:
Kontakt os
Kontakt os gerne hvis du har spørgsmål eller ønsker at blive kontaktet af os.
Services
Vi er et full-service webbureau der tilbyder alt indenfor udvikling, hosting og markedsføring af hjemmesider samt vedligeholdelse heraf.
Om os
Læs histiorien bag InternetService A/S – hvor vi startede og hvor vi er idag.